Transportbetingelser.
Messengers’ ansvar:
Vores ansvar begynder, når pakken overdrages til befordring. Vores ansvar ophører, når pakken udleveres til modtageren, mod kvittering, på den af afsender opgivne modtageradresse. Forsendelser leveres til modtagerens adresse, men ikke nødvendigvis til en navngiven person. På adresser, hvor der findes et centralt modtagelsessted, leveres normalt til dette. Ansvar for bortkomst eller beskadigelse indtræder ikke, hvis bortkomsten eller beskadigelsen skyldes afsender/modtagers fejl, såsom utilstrækkelig emballage, fejlagtig eller ufuldstændig adresse eller forhold udenfor Messengers’ kontrol, som Messengers ikke kunne undgå, og hvis følger ikke kunne afværges.
Erstatningens størrelse og beregning:
Vort erstatningsansvar for tab eller beskadigelse er, uanset hvordan det opstår og for hvilken som helst forsendelse begrænset til at være omfattet af NSAB 2000 bestemmelserne. Erstatningen beregnes altid på grundlag af forsendelsens nettoværdi, d.v.s. forsendelsens kostpris uden avance og moms. Ved beskadigelse kan Messengers kræve, at varerne repareres, og at erstatningen da beregnes på grundlag af reparationsudgiften. Antikvitetsværdi, kontanter/valuta, vin, spiritus, tobak, merudgifter ved indkøb af ny vare, herunder valutaudsving eller andre indirekte skader erstattes ikke. Reklamationer skal ske skriftligt ved modtagelsen og senest 2 dage efter afsendelsestidspunktet.
Hvad er Messengers ikke erstatningsansvarlige for:
Følgeskader Messengers er ikke erstatningsansvarlig for følgeskader, hvad enten de opstår i kontraktens løbetid eller under hvilken som helst form for civilt søgsmål, heriblandt uagtsomhed, også selv om Messengers er impliceret i skadeforløbet. Det kan være følgeskader eller særlige skader eller tab; andre indirekte tab; misligholdelse af andre kontrakter. Følgeskader eller tab omfatter, men er ikke begrænset til, tabte indtægter, overskud, renter, markeder og fortabelse af anvendelse.
Forsinkede forsendelser:
Messengers gør sit yderste for at sikre, at forsendelsen leveres i henhold til Messengers’ almindelige leveringstider. Men der garanteres ikke for disse, og de er ikke en del af forretningsvilkårene. Messengers er ikke erstatningsansvarlig for forsinkelser.
Omstændigheder uden for vores kontrol:
Messengers er ikke erstatningsansvarlig, hvis en forsendelse går tabt, beskadiges eller fejlleveres på grund af omstændigheder uden for vores kontrol. Disse omfatter, men er ikke begrænset til: Force majeure. Defekter eller karakteristika ifm. forsendelsens natur, selv om vi var bekendt med dem, da vi accepterede forsendelsen. Handlinger eller undladelser foretaget af personer uden for Messengers. Fx: afsender af forsendelsen; modtageren; en interesseret tredjemand. Messengers er ikke erstatningsansvarlig for elektrisk eller magnetisk skade på, eller sletning af, elektroniske eller fotografiske billeder eller optagelser.
Priser & tilbud:
Alle oplyste og fremsendte priser, eksempelvis tilbud på transportopgaver er altid eksklusiv DKK moms, med mindre andet specifikt er angivet skriftligt.
Vores ansvar begynder, når pakken overdrages til befordring. Vores ansvar ophører, når pakken udleveres til modtageren, mod kvittering, på den af afsender opgivne modtageradresse. Forsendelser leveres til modtagerens adresse, men ikke nødvendigvis til en navngiven person. På adresser, hvor der findes et centralt modtagelsessted, leveres normalt til dette. Ansvar for bortkomst eller beskadigelse indtræder ikke, hvis bortkomsten eller beskadigelsen skyldes afsender/modtagers fejl, såsom utilstrækkelig emballage, fejlagtig eller ufuldstændig adresse eller forhold udenfor Messengers’ kontrol, som Messengers ikke kunne undgå, og hvis følger ikke kunne afværges.
Erstatningens størrelse og beregning:
Vort erstatningsansvar for tab eller beskadigelse er, uanset hvordan det opstår og for hvilken som helst forsendelse begrænset til at være omfattet af NSAB 2000 bestemmelserne. Erstatningen beregnes altid på grundlag af forsendelsens nettoværdi, d.v.s. forsendelsens kostpris uden avance og moms. Ved beskadigelse kan Messengers kræve, at varerne repareres, og at erstatningen da beregnes på grundlag af reparationsudgiften. Antikvitetsværdi, kontanter/valuta, vin, spiritus, tobak, merudgifter ved indkøb af ny vare, herunder valutaudsving eller andre indirekte skader erstattes ikke. Reklamationer skal ske skriftligt ved modtagelsen og senest 2 dage efter afsendelsestidspunktet.
Hvad er Messengers ikke erstatningsansvarlige for:
Følgeskader Messengers er ikke erstatningsansvarlig for følgeskader, hvad enten de opstår i kontraktens løbetid eller under hvilken som helst form for civilt søgsmål, heriblandt uagtsomhed, også selv om Messengers er impliceret i skadeforløbet. Det kan være følgeskader eller særlige skader eller tab; andre indirekte tab; misligholdelse af andre kontrakter. Følgeskader eller tab omfatter, men er ikke begrænset til, tabte indtægter, overskud, renter, markeder og fortabelse af anvendelse.
Forsinkede forsendelser:
Messengers gør sit yderste for at sikre, at forsendelsen leveres i henhold til Messengers’ almindelige leveringstider. Men der garanteres ikke for disse, og de er ikke en del af forretningsvilkårene. Messengers er ikke erstatningsansvarlig for forsinkelser.
Omstændigheder uden for vores kontrol:
Messengers er ikke erstatningsansvarlig, hvis en forsendelse går tabt, beskadiges eller fejlleveres på grund af omstændigheder uden for vores kontrol. Disse omfatter, men er ikke begrænset til: Force majeure. Defekter eller karakteristika ifm. forsendelsens natur, selv om vi var bekendt med dem, da vi accepterede forsendelsen. Handlinger eller undladelser foretaget af personer uden for Messengers. Fx: afsender af forsendelsen; modtageren; en interesseret tredjemand. Messengers er ikke erstatningsansvarlig for elektrisk eller magnetisk skade på, eller sletning af, elektroniske eller fotografiske billeder eller optagelser.
Priser & tilbud:
Alle oplyste og fremsendte priser, eksempelvis tilbud på transportopgaver er altid eksklusiv DKK moms, med mindre andet specifikt er angivet skriftligt.